aliciasnoveller

Direktlänk till inlägg 6 mars 2013

NellieB. Del 5.

Av Alicia Kron Bieber - 6 mars 2013 14:24

Hejsan! Jag började på denna novellen när jag novellbloggade på : www.novellalicia.blogg.se, men jag bytade hit! Jag rekomenderar att ni går in på www.novellalicia.blogg.se , för att läsa dom 4 delarna. Annars kommer ni inte förstå någonting! :)

 

Men nu kommer i alla fall en del 5 :

 


-Öhm...i stallet, svarar jag

Mamma går fram till mig.

-Du Nellie...det kanske var fel av mig att förbjuda dig. Har du pratar med Stefan? Har det löst sig?

-Vadå mamma, vad har hänt? säger Smilla.

-Ingenting..., muttrar jag. Och ja, det är löst nu mamma.., säger jag

Mamma stryker mig över håret. Ena stunden är mamma hur snäll som helst. Andra stunden är hon jobbig. Men det är väl sånna mammor är!?

 

Efter en lång dag går jag in på mitt rum. Jag har ont i huvudet för att ha gråtit så. Jag lägger mig i sängen och ringer Stefan, när jag berättar att vi får träffas igen blir han jätteglad.

-Lova att dina föräldrar inte är arga på mig då, säger Stefan

-Nejdå, dom var innan..godnatt älskling!

-Godnatt snygging...

 

Nu känns det bättre att slappna av. Tillsist somnar jag. Jag vaknar på Söndagmorgonen och känner mig jättepigg. Idag ska jag rida Elvis. Kul! :D. Efter det ska jag åka iväg med bebo.

 

Jag klär på mig rätt så skitiga kläder och går ut till stallet. Håret är uppsatt i en bulle mitt på huvèt. Elvis gnäggar högt när jag kommer. Jag gör iorning honom och sen så rider jag bort mot åkern. Jag älskar att sitta där uppe på hästryggen. Elvis är så vild idag, han galopperar bara runt och vill inte stanna.

 

Jag kliver ner ifrån hans rygg och bygger upp några lätta hinder. Han hoppar såklart som en ängel över dom också! Vi hoppar och hoppar, jag rider och rider. När jag insèr att vi varit här i över 4 timmar så börjar jag avsluta. Jag vill inte hoppa av ifrån hästryggen, men min egna rygg börjar värka. Nej!

 

-Såja...va duktig du var idag, my love! säger jag och ställer ut Elvis i hagen. Han gnäggar högt till svar.

-Vi ses! ropar jag och springer in.

När jag kommer in sitter Stefan i soffan. Jag blir chokad. Han skulle väl inte komma nu!?

 

-Hej min älskling, säger han och går fram till mig. Jag har saknat dig! säger han och kysser mig lätt.

20130303-191212.jpg

-Jag har saknat dig, minst lika mycket! ler jag och besvarar kyssen

Han lägger sina händer runt min midja och det blir mer intensivt. Hans tunga nuddar min. Vad skönt att va med Stefan igen. Min babe! Plötsligt kommer mamma in till hallen.

-Sötnosar, fnittrar hon

 

FORTSÄTTNING FÖLJER...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alicia Kron Bieber - 29 juni 2013 19:30

-Varför skulle hon bli det? säger Simon retfullt. -VARFÖR INTE DITT JÄVLA SVIN!?? DET VAR HAN SOM DUMPADE HENNE OCH HON KANSKE HAR SINA KÄNSLOR KVAR!!?? Det blir helt tyst i klassrumet, ingen vågar säga något. Inte ens fröken. Simon sätter sig ne...

Av Alicia Kron Bieber - 30 april 2013 16:06

Jag kommer hem jättesur och trött efter skolan den Fredagen. Jag slänger bara av mig kläderna i hallen och drämmer skolväskan i golvet. Jag säger inte ens hej till mamma eller pappa som stirrar undrande på mig ifrån matbordet. Jag springer upp på mit...

Av Alicia Kron Bieber - 16 mars 2013 15:25

Jag försöker förstå vad mamma menar. Tillslut kastar jag mig i mammas famn, och tårarna bara öser ner. -Har han dött? säger jag ledsamt Mamma nickar. -Kom..vi åker.. Alla gråter när vi är påväg, jag gråter mest. Jag var den som hade bäst kont...

Av Alicia Kron Bieber - 7 mars 2013 16:07

Han lyfter ner mig ifrån sin famn och ger mig en stor kram -Ska vi ta bussen till mig nu då? säger han -Ja.. Vi väntar på bussen i 10 minuter innan den kommer. Stefan tar tag i min hand och vi hoppar på. Vi behöver bara åka i bussen i 10 minute...

Av Alicia Kron Bieber - 6 mars 2013 17:32

LÄS DEL 1 FÖRST OM DU INTE GJORT DET! :) SKROLLA NER FÖR ATT LÄSA DEN...   Pappa simmar och simmar, han är fast besluten på att ta tag i mig. Han simmar fotare än någonsin och hans tårar öser ner. Han tar tag i min arm och drar mig in till hans f...

Presentation


Hejsan! En tokig novelltjej här! ;D. Välkommen. Här får du läsa om mina noveller jag skriver, och dom är förbjudna att kopiera!

Hoppas du gillar dom! :)

Mina noveller just nu :

NellieB 

 

 

 

Varför just jag?

 

 

Vad är noveller?

En novell är en som en berättelse. Man låter sin fantasi flöda fram! Mina noveller kommer handla om kärlek, vänner, familjen, kidnappningar, och massa mer. Jag hoppas verkligen att ni gillar mina noveller och kommentera gärna vad ni tycker om dom! :)

Kan man kontakta dig Alicia?

Om ni vill nå mig så kan ni kommentera, har ni en fråga, så ställ den i frågerutan här lite längre ner! :P. Ni kan också besöka min vardags blogg : www.ronjalinneaalicia.blogg.se, eller maila mig på Alicia010719.blogg@live.se

 

KOMMENTERA / STÄLL EN FRÅGA!

Hur du kommenterar gör du genom att klicka på " kommentera ", som sitter till höger ovanför varje inlägg. Sedan skrollar du ner när sidan laddats klart. Där fyller du sedan i ditt namn, om du har någon blogg, och en säkerthetskod. Sen skriver du din kommentar som du ville skicka, och trycker sedan på skicka. Efter det får du vänta tills jag har godkänt och svarat på din kommentar! :)

 

En fråga ställer du i frågerutan lite längre ner! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards