aliciasnoveller

Alla inlägg under april 2013

Av Alicia Kron Bieber - 30 april 2013 16:06

Jag kommer hem jättesur och trött efter skolan den Fredagen. Jag slänger bara av mig kläderna i hallen och drämmer skolväskan i golvet. Jag säger inte ens hej till mamma eller pappa som stirrar undrande på mig ifrån matbordet. Jag springer upp på mitt rum.

-Ska inte du äta? ropar mamma

-Nej, säger jag och smäller igen dörren.

Tårarna vill bara rinna nerför kinden. Jag känner hur dom tränger sig på under mina ögonlock. Det värker i hjärtat. Hur kunde han bara göra så? Nikolai har varit min pojkvän i två år, och idag gjorde han slut. Han hade blivit kär i Lisette, min bästavän. Jag förstår inte hur han bara kunde. Mamma kommer upp på mitt rum.

-Hur mår du Sanne?

Jag gömmer ansiktet i mina händer. Jag bara gråter och gråter. Skakigt kastar jag mig om mammas famn.

-Men gumman, vad har hänt? 

Jag orkar inte förklara, utom viftar bara upprört på händerna och försöker vara lugn. Jag visar mamma sms:en som han skrev till mig. 

 

Mamma ger mig en stor kram när hon läst.

-Killar kommer och killar går, men jag kommer alltid att finnas vid din sida! ler mamma

-Det värsta är att han valde Lisette...

-Jag förstår, suckar mamma. Var inte ledsen, älskling!

Jag nickar och snyter mig. Hur kunde han göra såhär och hur kunde Lisette säga ja? Jag kommer inte klara av att se dom stå och hångla i korridoren, för att igår var det liksom jag som stod där, tryckt emot väggen, med Nikolai hängandes över mig och vi hånglade. Men inte nu längre, nej...nu kommer Lisette göra det istället. Det bildas en stor klump i magen. Tur att det är fredag imorgon i alla fall!

 

Jag kan inte somna den kvällen. Jag bara vrider och vänder mig. Jag är besviken på både Nikolai och Lisette. 

 

PÅ MÅNDAG :

Jag går till skolan, fastän jag inte vill. Med tunga steg släpar jag mig framåt. Jag öppnar dörren till skolan och där i korridoren står dom. Nikolai och Lisette. Lisette håller ett stadigt grepp om hans nacke och kysser honom hårt. Nikolai håller om Lisettes midja och kysser henne också. Jag kollar bort, jag önskar att jag nyss inte såg det där! Jag får allas blickar på mig. Emelie kommer fram.

-Var inte du tillsammans med honom? säger hon sorgset

-Jo..men inte nu längre, ser du väl?

-Vem gjorde slut? Är du inte ledsen?

-Han, nej.., ljuger jag.

Jag vill inte visa hur avundsjuk jag egentligen är. Lisette skrattar. Jag går in i klassrummet. Jag hör hur hon fnissar av lycka. I Torsdags var det jag. Då var det jag som var lycklig. Nikolai och Lisette kommer in i klassrummet, alldeles röda i ansiktet.

-Ey, fröken?

-Ja, Simon?

-Vi har ett nytt par...

Fröken kollar undrande på klassen.

-Ja? Lisette och Nikolai..., säger han och skrattar. Världens finaste par!

Jag vågar inte kolla på någon annan. Jag känner hur utstirrad jag verkligen är.

-Men lägg av Simon..tror du inte att Sanne blir ledsen eller?, det är Emelie.

 

Jag ler inombords.

 

FORTSÄTTNING FÖLJER..

Presentation


Hejsan! En tokig novelltjej här! ;D. Välkommen. Här får du läsa om mina noveller jag skriver, och dom är förbjudna att kopiera!

Hoppas du gillar dom! :)

Mina noveller just nu :

NellieB 

 

 

 

Varför just jag?

 

 

Vad är noveller?

En novell är en som en berättelse. Man låter sin fantasi flöda fram! Mina noveller kommer handla om kärlek, vänner, familjen, kidnappningar, och massa mer. Jag hoppas verkligen att ni gillar mina noveller och kommentera gärna vad ni tycker om dom! :)

Kan man kontakta dig Alicia?

Om ni vill nå mig så kan ni kommentera, har ni en fråga, så ställ den i frågerutan här lite längre ner! :P. Ni kan också besöka min vardags blogg : www.ronjalinneaalicia.blogg.se, eller maila mig på Alicia010719.blogg@live.se

 

KOMMENTERA / STÄLL EN FRÅGA!

Hur du kommenterar gör du genom att klicka på " kommentera ", som sitter till höger ovanför varje inlägg. Sedan skrollar du ner när sidan laddats klart. Där fyller du sedan i ditt namn, om du har någon blogg, och en säkerthetskod. Sen skriver du din kommentar som du ville skicka, och trycker sedan på skicka. Efter det får du vänta tills jag har godkänt och svarat på din kommentar! :)

 

En fråga ställer du i frågerutan lite längre ner! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards