aliciasnoveller

Direktlänk till inlägg 6 mars 2013

Varför just jag? Del 1.

Av Alicia Kron Bieber - 6 mars 2013 15:14

Ny novell nu! :D Men kommer fotfarande fortsätta med NellieB novellen, men den är roligare om man har flera noveller än bara en samtidigt! Eller, vad tycker ni ? ;)

 

Jag vaknar upp och kollar rakt in i taket. Idag är det 3 dagar kvar på Semestern i turkiet, sen ska vi direkt flyga vidare till Spanien! Vi har varit här i turiket i en vecka snart, och det har varit riktigt roligt. Jag väcker mamma och pappa. Sen tar vi på oss och åker sedan hissen ner för att äta frukost. Det finns massa att välja på. Olika bröd, massa pålägg som, ost, skinka, gurka, paprika, tomat, salami, räkor m.m Jag tar en macka med ost på, en tallrik med fil och ett glas apelsinjucie.

 

-Vad ska vi göra idag? frågar jag när vi satt oss

-Vi ska bada, sen på kvällen ska vi gå på stan, sen tar vi en pizza. Vad sägs om det? flinar mamma

-Bra, säger pappa

-Ja, okej..., säger jag

När vi ätit klart så går vi upp till hotellrummet igen för att byta om till bikini. Fast pappa har ju badbyxor såklart ;). Jag hoppar i poolen. Pappa också. Jag och pappa kastar boll.

-Anders! Linnea! Jag går till stranden och väntar på er, ropar mamma

-Okej! ropar pappa

 

Jag och pappa åker vattenruschkanorna. Efter en stund går jag och pappa också till stranden. Det är lite svårt att hitta mamma, men tillsist ser vi henne. Hon ligger och solar på en handduk. Jag och pappa går fram till henne och skrämmer henne.

 

-AAAA! skriker mamma och flyger upp.

Jag och pappa skrattar så att vi trillar ihop på sanden

-Det var faktiskt inte roligt, muttrar mamma

Jag och pappa fortsätter skratta. Sedan hoppar vi i vattnet.

- Pappa, ska vi leka vattendatt?

-Ja, det gör vi, säger pappa. Jag kan räkna, om du vill!

 

-Okej :)

Jag skyndar mig att simma ut i havet. Jag simmar och simmar. Jag hör pappa räkna tystar och tystare, jag simmar längre och längre. När jag vänder mig om ser jag bara hav. Jag ser inte pappa, och jag ser ingen annan. Jag ser bara massa vågor som kommer emot mig. Jag försöker hoppa upp lite för att se pappa, men vattnet är för djupt. När jag försöker bottna så går det inte. Jag försöker att simma lite emot land. Men det går inte så bra. Jag börjar få panik. Plötsligt ser jag en stor våg komma emot mig.

-HJÄÄÄÄLP! skriker jag innan jag slukas av vågen.

 

Vågen dränker ner mig på vattnetsbotten och jag kan inte komma upp. Jag sprattlar desperat efter ytan, men är nere på bottnen. Jag får inte krafter till att ta mig upp. Min syre blir mindre och mindre. Tillslut faller mina ögonlock ihop.

 

Samtidigt med hennes pappa :

-Klar! Okej, då ska vi se...

Pappa letar och söker med blicken. Han ser inte hans dotter Linnea. Han börjar bli lite smått orolig.

Efter en stund ropar hennes pappa :

-Nej Linnea..kom fram! jag hittar inte dig!

Men Linnea kommer inte. Han får syn på något som ligger och flyter uppe på ytan.

-LINNEA! ropar han och simmar fram till henne. Men det han inte vet är att Linnea har varit medvetslös i 10 minuter och att det redan är försent för att rädda henne...eller!?

 

FORTSÄTTNING FÖLJER...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alicia Kron Bieber - 29 juni 2013 19:30

-Varför skulle hon bli det? säger Simon retfullt. -VARFÖR INTE DITT JÄVLA SVIN!?? DET VAR HAN SOM DUMPADE HENNE OCH HON KANSKE HAR SINA KÄNSLOR KVAR!!?? Det blir helt tyst i klassrumet, ingen vågar säga något. Inte ens fröken. Simon sätter sig ne...

Av Alicia Kron Bieber - 30 april 2013 16:06

Jag kommer hem jättesur och trött efter skolan den Fredagen. Jag slänger bara av mig kläderna i hallen och drämmer skolväskan i golvet. Jag säger inte ens hej till mamma eller pappa som stirrar undrande på mig ifrån matbordet. Jag springer upp på mit...

Av Alicia Kron Bieber - 16 mars 2013 15:25

Jag försöker förstå vad mamma menar. Tillslut kastar jag mig i mammas famn, och tårarna bara öser ner. -Har han dött? säger jag ledsamt Mamma nickar. -Kom..vi åker.. Alla gråter när vi är påväg, jag gråter mest. Jag var den som hade bäst kont...

Av Alicia Kron Bieber - 7 mars 2013 16:07

Han lyfter ner mig ifrån sin famn och ger mig en stor kram -Ska vi ta bussen till mig nu då? säger han -Ja.. Vi väntar på bussen i 10 minuter innan den kommer. Stefan tar tag i min hand och vi hoppar på. Vi behöver bara åka i bussen i 10 minute...

Av Alicia Kron Bieber - 6 mars 2013 17:32

LÄS DEL 1 FÖRST OM DU INTE GJORT DET! :) SKROLLA NER FÖR ATT LÄSA DEN...   Pappa simmar och simmar, han är fast besluten på att ta tag i mig. Han simmar fotare än någonsin och hans tårar öser ner. Han tar tag i min arm och drar mig in till hans f...

Presentation


Hejsan! En tokig novelltjej här! ;D. Välkommen. Här får du läsa om mina noveller jag skriver, och dom är förbjudna att kopiera!

Hoppas du gillar dom! :)

Mina noveller just nu :

NellieB 

 

 

 

Varför just jag?

 

 

Vad är noveller?

En novell är en som en berättelse. Man låter sin fantasi flöda fram! Mina noveller kommer handla om kärlek, vänner, familjen, kidnappningar, och massa mer. Jag hoppas verkligen att ni gillar mina noveller och kommentera gärna vad ni tycker om dom! :)

Kan man kontakta dig Alicia?

Om ni vill nå mig så kan ni kommentera, har ni en fråga, så ställ den i frågerutan här lite längre ner! :P. Ni kan också besöka min vardags blogg : www.ronjalinneaalicia.blogg.se, eller maila mig på Alicia010719.blogg@live.se

 

KOMMENTERA / STÄLL EN FRÅGA!

Hur du kommenterar gör du genom att klicka på " kommentera ", som sitter till höger ovanför varje inlägg. Sedan skrollar du ner när sidan laddats klart. Där fyller du sedan i ditt namn, om du har någon blogg, och en säkerthetskod. Sen skriver du din kommentar som du ville skicka, och trycker sedan på skicka. Efter det får du vänta tills jag har godkänt och svarat på din kommentar! :)

 

En fråga ställer du i frågerutan lite längre ner! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards